(ABM FN-Dow Jones) LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton had in de eerste jaarhelft flink last van de coronacrisis en zag de winst en omzet daardoor stevig dalen. Voor de tweede jaarhelft rekent het Franse conglomeraat van luxeproducten op een geleidelijk herstel, zei het maandagavond in een cijferpublicatie.
In de eerste zes maanden van het lopende boekjaar kelderde de nettowinst met 84 procent, van 3,27 miljard tot 552 miljoen euro. Desondanks bleef de winstgevendheid van merken als Louis Vuitton, Christian Dior en Moet Hennessy op een hoog niveau, aldus LVMH.
De omzet daalde met 27 procent op jaarbasis tot 18,4 miljard euro. In het tweede kwartaal, waarin de meeste lockdownmaatregelen golden vanwege de Covid-19 uitbraak, was sprake van een omzetdaling van 38 procent.
Hoewel LVMH hoopt op herstel in de tweede jaarhelft, geeft het concern geen outlook vanwege de aanhoudende onzekerheid.
Betreffende de afronding van de geplande overname van de Amerikaanse juweliersketen Tiffany & Co zei LVMH maandag dat dit afhangt van de goedkeuring van toezichthouders.
Bron: ABM Financial News