(ABM FN-Dow Jones) Zalando blijft aan de weg timmeren door meer klanten aan zich te binden. Dit kwam naar voren uit de cijfers die de Duitse online kledingverkoper dinsdag naar buiten bracht.
Het concern meldde dat het aan het einde van het afgelopen kwartaal meer dan 34 miljoen klanten bediende in heel Europa, een stijging van ruim 20 procent op jaarbasis. Deze groei resulteerde in een omzetstijging in de eerste jaarhelft van 19,6 procent naar 3,56 miljard euro.
Zalando profiteert daarmee van de trend van meer online-verkopen, die door de sluiting van fysieke winkels vanwege de corona-crisis nog eens extra werd aangejaagd.
De nettowinst steeg in het afgelopen kwartaal op jaarbasis van 45,5 naar 122,6 miljoen euro. De EBIT-marge daalde evenwel van 3,6 naar 3,2 procent.
Begin mei waarschuwde het bedrijf juist nog voor tegenwind en verlaagde het zijn verwachtingen.
Voor heel 2020 rekent Zalando onder meer op een omzetgroei van 15 tot 20 procent met een aangepaste EBIT van 250 miljoen tot 300 miljoen euro.
Bron: ABM Financial NewsBeeld: Zalando