Beperktedijkbewaking schreef op 20 juni 2025 08:25:
[...]
Een Waalse club met 130 werknemers. Neemt wat api-abbo's van TT af. Het zoveelste kleine Enterprise-klantje, ik word er zo moe van. Jaaromzet voor TT minder dan 1 miljoen, vermoedelijk nog geen half miljoen.
En elke keer weer een persbericht! Voor wat dagelijkse business zou moeten zijn. Alsof ze in vroegere, betere tijden bij elk TT Telematics contractje of elk pnd retail-contractje het aan de grote klok gehangen zouden hebben...
Sorry dat ik zo sacherijnig doe. Maar de TT-koers is al eeuwen lang niet vooruit te branden. Ze hebben de tech-hype volledig gemist.
Tot ca 2018-2019 was ik optimistisch, ondanks de concurrentie van Google vanaf ca 2010. Ze hadden zulke goede papieren, en kwamen in zo'n gespreid bedje! Ik bedoel, in 1990 was ik al bezig met definities, codes en standaards die TT onderhuids nog steeds gebruikt. Rond die tijd organiseerde ik samen met anderen bij RWS een van de grootste realtime navigatiepilots ("Rhine-Corridor"), op basis van de technieken van toen, samen met Duitse partners.
Ook ohgv digitale kaarten hoefde TT zelf niet veel te doen, ik kwam DeTaaije al in 1995 tegen bij expertbijeenkomsten.
Natuurlijk hebben de founders goed gecashed, maar het is me nog steeds een raadsel waarom het bedrijf zelf niet veel verder gekomen is. Vergelijk het eens met Mobileye!
Tot ca 2019 was TT mijn belangrijkste belegging, direct of met opties. Nu niet meer. Sindsdien is de waarde van mijn portefeuille procentueel veel meer gestegen dan in de 5 jaar daarvoor.
Ik heb om sentimentele redenen nog zo'n 1000 aandelen TT en wat opties, maar het is voor mij nog minder dan een hobby-aandeel geworden. Ik hou ze aan om sentimentele redenen, het is iets historisch geworden.