trab33 schreef op 13 november 2025 09:18:
Hoe bpost dè logistieke partner voor elke retailer wordt
Met nachtleveringen, B2B-fulfilment, slimme oplossingen voor interne voorraadstromen en efficiënt retourbeheer profileert bpost business solutions zich als een overkoepelende logistieke partner voor retailers.
Pakjesbezorger wordt logistieke B2B-partner
Met meer dan 2.000 bbox-automaten, regionale hubs, depots met hoge capaciteit en betrouwbare last-mile-bezorging beschikt bpost over het grootste logistieke netwerk van het land. Dat garandeert retailers snelheid, schaalgrootte en nationale dekking, niet alleen voor het bezorgen van pakjes aan eindklanten, maar steeds vaker ook voor complexe logistieke uitdagingen.
Met nieuwe diensten, gebouwd op de bestaande infrastructuur, helpt bpost bedrijven om hun eigen logistiek sneller en efficiënter te organiseren – intern, tussen locaties of naar hun eigen buitendienstmedewerkers. Maak komaf met gefragmenteerde toeleveringsketens, stijgende kosten, tekorten aan arbeidskrachten en inefficiënte processen met één betrouwbare logistieke partner.
Nachtleveringen voor professionals
Eén van die nieuwe oplossingen is de nachtlevering voor technici en andere professionals. bpost levert gereedschappen en materialen voor 7 uur ’s ochtends, rechtstreeks waar medewerkers de dag starten: op een klantenadres, in een bestelwagen of in één van de geselecteerde bbox-automaten. Teams op de baan verliezen ’s ochtends niet langer kostbare tijd en kunnen meteen aan de slag. Signpost, verdeler en hersteller van zo goed als alle laptops voor scholieren in ons land, maakt gebruik van Night Delivery bbox-automaten van bpost om onderdelen en wisselstukken klaar te zetten voor 60 herstellers die elke dag op de baan zijn. Zij moeten daardoor niet meer dagelijks naar het depot, en kunnen zo een uur per dag langer bij de klanten zijn.
Specifiek voor retailers maakt bpost een einde aan voorraadonderbrekingen, door alle logistieke stromen met elkaar te verbinden. Een winkel krijgt één keer per week een grote voorraadaanvulling, maar ondertussen ontbreken er bepaalde artikelen die wel beschikbaar zijn in andere winkels of in het magazijn. bpost regelt de voorraadstroom van winkel naar winkel, van magazijn naar winkel, van winkel naar klant… Zo mist u als retailer niet langer verkopen omdat een product niet op voorraad is.
LolaLiza en Bel&Bo zijn al overtuigd
Voor kledingketen LolaLiza zijn snelheid en wendbaarheid essentiële succesfactoren. Met de hulp van bpost rolt de retailer zijn “ship from store” service uit. Door orders vanuit de winkels te versturen kan de retailer meer bestellingen verwerken en klanten beter bedienen, zodat de tevredenheid verhoogt. De oplossing verkort de levertijd aanzienlijk, waardoor klanten meer geneigd zijn hun aankoop af te ronden. Zo is bpost voor de modeketen niet enkel een logistieke, maar ook een strategische partner. Voorraadbeheer, winkelbevoorrading, e-commerceafhandeling en retourlogistiek verlopen in één naadloze stroom.
Bel&Bo koos voor bpost als logistieke partner omwille van het uitgebreide netwerk aan ophaalpunten en de grote flexibiliteit. Niet enkel voor het bezorgen van pakjes aan de klanten, maar ook voor het afhandelen van leveringen tussen winkels, of van het centrale distributiecentrum naar de winkels.
Kortom: door uw voorraadstroom te optimaliseren, maakt bpost van uw logistiek een troef. De resultaten? Minder tijdverlies, meer duidelijkheid en eenvoud in uw processen, minder logistieke partners om te beheren… en uiteindelijk: meer winst.